Thursday, August 11, 2011

On sadanud

Umbes nii jah. Iga päev tuleb paar-kolm-neli-...kümme sahmakat. Üks seaduspärasus on ka. Alati kui aednike jumalad armulised juhtuvad olema ja auto on viinud mu taimepoe värava taha (alati on ainult pool tundi aega)ning mina loovin parajasti õnnelikult lahtise taeva all olevate väljapanekute vahel, siis hakkab sadama.
Taimevahetus on hea asi, aga vahel pole paha ka poest midagi uut osta. Kasvõi selleks, et oleks mida taimevahetusel vastu pakkuda. Ja nii ma aiapoodi sattungi.
Suurtest ja kallitest taimedest vaatan juba ammu mööda. See on igav kui midagi on kohe võtta ja valmis jne. Pealegi iga aasta ikka ühed ja samad asjad.
Augustis on tasub minna kiikama Vuti tänava aiapoe tagaeda, kus ära õitsenute ja vähem kaubandusliku välimusega taimede müügiplats. Ja seal võib hea hinna eest üsnagi aardeid leida. Näiteks nagu roosa piibeleht, tähkjas liatris `Kobold`, päevaliilia `Chicago Sunrise` või kollasekirjude lehtedega kahkjas iiris `Aureovariegata`. Ülejäänud asjad (laiguline floks `Omega`, traakia nelk, siberi naistenõges) võtsin huvi pärast kui uued asjad, et näha kuidas nad end ülal peavad.
Ja valget merikanni ning männas-neiusilma olin juba varem vaadanud, et võiks aias olla. Suures aiapoes on harva midagi alla viie euro saadaval. Tagahoovi sügismüügis saab kahega.:)
Muidugi kui tead mida otsida ja kuidas otsida, sest paljudel pole üldse nimesilti ja kui on, siis päikesest pooleldi kustunud kirjadega. Pole vaja vist mainida, et minu parimad hostad ja kaks väga ilusat kurereha on just sealt pärit.
Aga meil on nüüd päris oma õunapuu.
Tema nimi on `Talvenauding`.

No comments:

Post a Comment