Thursday, January 3, 2013

Uue aasta esimene tööpäev

Tööd on hullult palju sees. Tuleb pikem süvenenud periood.
Mulle meeldib kui järg käes on - Plõks!...ja kevad nädalakese võrra jälle lähemal. Plõks...ja veebruar jne.:)
Aknalaua talveaed mu arvuti juures oli üheteistkümne äraoldud päevaga muljetavaldavalt edenenud. Õievarred pikemaks sirgunud, kellukad kopsakamaks kosunud ja lehed läigivad rammusalt... Paraku, ingverile see aknalaua elu teps mitte ei meeldi või kuiv õhk või üldse kogu see wärk. Katsun teda kevadeni elus hoida ja kevadel saab mõni kasvuhoone omanik ta endale köögiviljataimeks, sest kasvuhoones pidi ta kena kobara risoome alla kasvatama ja isegi õitsema.
Kodu talveaia valged midikasvulised kuukingad läksid lahti. Õis on niisugune ümara disainiga ja südamikus träpsuke roosat.  Catleya õienupud on väga pikaks ja suureks paisunud ning nende puhkemise kohta ei oska ma enam midagi öelda, arvasin, et ehk see nädal, aga neil on mingi gigantomaania peal. Kasvavad iga päev suuremaks ja varsti peab vist lausa toestama hakkama.
Õues sajab jätkuvalt vihma. Peenrad veel lumest puhtad ei ole, kuid teed küll. Sooja jaanuari on varemgi olnud. Mõnnaaa, hõiskavad mu lõunamaalase geenid.
Talvelt kingiks saadud nädalake. Jah, neid sooje jaanuari algusi on varemgi olnud. Olen sel ajal aiast noppinud lõhnava kannikese kimbu (tõsi, mitte just kõige esinduslikuma:), kuid vaasis see lõhnas nagu tõeline ime.
Ja siis üks küsimus kogenumaile kuukingakasvatajatele:
Mõned meie kuukingad sirutavad õievarre suvalisest kohast lehtede vahelt ja suunavad selle nagu noole risti üle teiste akna (valguse) suunas. See võtab palju ruumi, suurendab ohtu õievart kastmise ajal vigastada jne. Proovisin ühe gigantkuukinga õievart õrnalt üles painutada, aga minu tohutuks meelehärmiks see murdus. (Õnneks on tal teine veel. ) Rohkem ma seda ei ürita.
Kuidas saada nn lamanduvatel õievars kenasti vertikaalseks kasvatada nii nagu see enamikel siiski lehtede vahelt ülespoole sirgub ja edaspidi ka toestatav on? On selleks ehk mingit nippi?

4 comments:

  1. Mina olen neid lihtsalt aeg-ajalt keeranud, näiteks 180 kraadi, mõnikord on päris hästi aidanud. Gigantidel on õievars igavene paks ka, ega teda eriti väänata ei anna jah.

    ReplyDelete
  2. On nipp - korralik prozhektor taimede kohal a la p2ike.

    ReplyDelete
  3. Taime pööramine aitab tõepoolest kõige paremini - saad üle taime enda kaarduva õievarre. Painutada annab veidi juba pisut pikemat-vanemat-tihkemat vart. Ehk tasub oodata, kuni vars nii pikk, et esimesed õienupud hakkavad sellel paisuma. Abi on ka taimelambist. Kontoris muide kasvavad mul õievarred ruumi sissepoole! :)

    ReplyDelete
  4. Tänan, sellest oli tõesti abi.:) Kõige peale ise lihtsalt ei tule. 180 kraadi keeratud taimede õievarte otsad on hakanud juba veidi-veidi tõusma. Kusjuures kontorilambid on tõesti mingit säärast sorti, et vahalill, kalanhoe, sõnajalad, tups-rohtliilia kasvavad nende all keset ruumi muud päevavalgust vajamata. Töö-kuukingade õievarred on püstjad, ilmselt võtavad nii laevalgust ja ka õuevalgust.

    ReplyDelete