Wednesday, January 21, 2015

Vaikselt kevade poole lohisedes.

Õnneks võrdlemisi pehmes kliimas. Ei ole olnud mõrtsukalikke pakaselisi talveöid ega lund, mis iga päev maniakaalselt sajab...kuni on suuni. Mäletame veel paari sellist talve, mäletame... 
 Eelmine "suurlumi" on moodustanud mõningates kohtades kohmetanud määrdunud hangi, mis ajapikka aina madalamaks ja tihedamaks vajunud, sest sajule järgnesid pikad sulad.
Ikka miinus 1 kuni pluss 2. Vahel sadas öösiti ka vatiteki paksuse jagu uut valget juurde, aga see on olnud üsna vabandava moega ja kohe ka ära sulanud. Aias olen strateegilistesse kohtadesse vahel kuhjakese kühveldanud, kuid mõnes kohas on peenrad päris lumevabad.
Viimane aeg on kanada kuused ära varjutada, sest päike juba soojendab ja Conica on talvepäikse suhtes eriti õrnake.
Teise asjana on plaan lumevabast kivipeenrast üles otsida mõned tumedad lapikud veerised ja Köögikata moodi ilusate taimesiltidega ükskord ometi algust teha. Talvel on selleks aega. Ega korraga palju ei teekski, näiteks ainult hostadele. Ohjah, värvgi on valmis varutud juba tükk aega, aga mitte ei saa ree peale.:)

7 comments:

  1. Mul on viimasel ajal tunne, et kevad jõuab enne kätte, kui mina oma talveks planeeritud käsitöödeni :)

    ReplyDelete
  2. räägitakse, et kevad on ukse ees :D talve ei tulevatki enam :/ eks need, kes emdises elus olid iirlased võivad rõõmulaulu laulda aga need, kes olid ilmselgelt saamid mõtlevad aastaringselt Lapimaale kolimisest :D ja annaks jumal, et meie kliima selliseks ei läheks, et aastaringselt saaks aias toimetada, sellest saaks küll mürgituse väga kiiresti :) (niru talve peale solvunult ära)

    ReplyDelete
  3. Ma olin jah, vbl isegi sinna veel lõuna poole.:)

    ReplyDelete
  4. Kuu loomine tõi ilmamuutuse, kui nüüd vanarahva tarkus veel vähegi peab, siis kaks nädalat on loodud ilma ja täiskuuaeg on tavaliselt nagunii selge ja külm, seega veebruar siiski võiks veel tulla talvine!

    ReplyDelete
  5. Ma ei usu, et kohe on kevad käes. Küllap saame veel lund ja ka talve. Vähemalt loodan ma seda kõigest hingest.

    ReplyDelete
  6. Eelmise aasta külmalaine tuli umbes 13 jaanuari paiku ja kestis jaanuari lõpuni. Algas malbelt, alguses olid hommikused temperatuurid -8 kuni -10, hiljem läks inetuks. Üle kahe nädala kuni 20 kraadist püsipakast. Külmarekord oli üle 20. Veebruari alguses kliima mahenes ja hakkas kevadesse kalduma, märtsis õitsesid juba krookused. Noh, kui tavalisest statistikast lähtuda, siis ilma külmata ei ole ükski talv mööda läinud. Mis seal ikka. Puid on.

    ReplyDelete
  7. Oh, sinna kevade poole läheb ikka hüpeldes. Ma ei saa kuidagi järje peale, raamatu tutvustused pooleli, trenn ja autokool ja töö - no ma ei tea.
    Ilm on nii ja naa, -6 tundub ropult külm esimese hooga. Tänavu käib solgutamine pluss -miinus-pluss. Tahaks öelda, et otsustage juba ära, mis kehtima jääb :)

    ReplyDelete