Veel üks inimese suur veidrus. Kusjuures ta on valmis selle eest välja käima üsna suure summa. Arvestades lõhnade hindu...keegi ju ostab neid selle raha eest, muidu poleks äril mõtet. Mis teeb siis lõhna nii kalliks? Kindlasti tooraine, sest head parfüümi leiutades peavad olema ka algkomponendid kvaliteetsed. Ennemuistsetel aegadel olid nad kõik looduslikud, tänapäeval juba vähem, sest alahinnata ei saa kaasaegse keemia saavutusi, mis viimastel aastakümnetel on hakanud looduslikke tahaplaanile suruma. Noh ja lisaks veel feromoonide kasutamine, mis annab mõnele eriti heale ja kallile aroomile veel selle nimetu "miski", mis...Nojah.
Parfüümi teevad kalliks teadmised, kogemused, katsetuste nahka läinud toormaterjal, reklaamikulud jne. jne. Ja kindlasti NIMI, mis pole üldsemitte vähetähtis. Lõhnale nime panemine annab talle ka hinge.
Parfüümid jagunevad minu arusaamise järgi rangeteks ja kargeteks (Chanel nr. 5), värsketeks (nn. "veelõhnalised"), magusateks (idamaiste nimedega Shalimar jne), mõrkjateks (YSL Opium), lillelõhnalisteks (kannike, roos), loomseteks (muskus, ambra) ja vastupandamatuteks. Viimasele kriteeriumile vastab lõhnapoe väljapandud parfüümiliitrite hulgast vaid üks või kaks pisikest pudelit. Juhtub nii ja naa, kuid korduvreegel on näidanud, et oma parimale leiutisele ei hakka firma otsima üldse mingit sentimentaalset pealkirja vaid eelistab panna enda nime. Näiteks YSL parfüüm YSL. (Täitsa huvitav, kas selline ka päriselt olemas on?:)
Milline on vastupandamatu lõhn? Teiste arvamus peale kõige lähedasema siin eriti üldse ei loe. Parfüüm peab olema pealepiserdamisel enam-vähem vastuvõetav, püsilõhn (1-2 tundi)peab olema nauditav ja jäävlõhn (järgmise päevani või kauemgi) vastupandamatu.
Mõned lõhnad on pealepiserdamisel vastupandamatud, kuid järellõhn moondub nahal hiljem nii sõõrmeisse kargavaks, et olen koju jõudes randmeid lausa seebiga nühkinud, et sellest vabaneda.
Pimedal kaamoseajal on parim meelelahutus peale pikka päevatööd minna tunnikeseks parfüümipoodi "nuusutama".
Monday, November 14, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment