Friday, May 14, 2010

Teine dimensioon

Võtan hommikukohvi näppu ning lähen rõdule meelisklema. Tumerohelise jugapuu ja erkkollase elupuu vahel õitsevad säravroosad kerapriimulad. Esiplaanil loovad õienuppe neli papagoitulpi. Mul on väga põnev mis värvi nende õied avanedes võiksid olla. Äädikapuu all õitsevad kopsurohi ja sinilill. Jaapani enela kreemikana mõjuv põõsas paremal pool jugapuud läheb iga sooja päevaga tihedamaks. Istun ülemisel astmel, rüüpan kohvi ja naudin vaadet. Kell on pool kaheksa hommikul ja õues on...iik!:) päikse käes 24,5 kraadi sooja.
Kahe kuu eest oli sama vaade paksu lumega kaetud ja õuemaailm tundus suhteliselt mõttetu kohana veel kaua aega.
Ees on neli kuud minu lemmikdimensiooni.:)
Käisime eile Hansaplantis esitrepi jaoks rodosid vaatamas, aga see õite wärk on ikka tunnetuse asi - lihtsalt pildi järgi ei saa neid osta. Rodo jaoks viisipärase keskkonna rajamine on tükk tööd (turvas, mustikamättamuld jne), taim ise ka kallis, seega võiks ju olla midagi täiesti imelist. Valik oli väike ja mulle teadaolevaid nimesid (vanad sordid ja ilusate värvide klassika) ei ühtegi. Jätsime ostmata.
Küll aga tõime meie isajugapuule pisikese pruudi. Temakese nimi on `Hikcsii`.
Mööda ei olnud võimalik vaadata ka erkkollastest ofsettnartsissidest ja sümpaatse hinnaga põõsasmaranast `Lovely Pink`, mida juba ammu olen igatsenud.
Sass on kuus kuud vana ja kasvult juba sama suur kui Muri. Arunatukese suhtes on muidugi laialt arenguruumi. Äsja olin tunnistajaks kui kiisuke võttis kardinaserva hambu ja üritas sellega aknalaualt maha hüpata. Mina ei tea, võibolla vabanevad kassid sel moel oma piimahammastest, aga seal ta kihvupidi rippus nagu ploom. Ma ei taha mõeldagi, millistesse "ämbritesse" võidakse veel astuda õues.:)
Sotsiaalse "kohanemise" pärast pole vaja muretseda, sest vana kass on totukest südilt kaitsmas kui keegi poisiga meie aeda ülbama tuleb. Tegelikult piisab sellest kui mõni võõras kass meie aeda astub. Veel eile klohmis Muri tagaaias kedagi valgekarvalist (mahajäänud kasukajääkide järgi otsutades). Mulle meeldib. Pole vaja neid raske sammuga isakasse siia meie aktiniidiat ahistama.:)

No comments:

Post a Comment