Monday, July 22, 2013

Mis putk see on?

Tegime Lapselapsega (3,5) kohalikus looduses Unemati kohalemeelitamise jalutuskäiku. Võsas üürgasid esimesed rohutirtsud, taevas pikeerisid pääsukesed ja päike hakkas metsa taha vajuma. Mets lõhnas päevasest vihmast ja tee ääres troonisid hilissuvised õied. Väike terav näpp muudkui näitas ja suu küsis "Mis see on? Mis see on?" Mina vastasin tiidsalt "Põdrakanep. Raudrohi. Palderjan. Kellukas. Põldmari. Kassitapp." Järgmise käänaku peal osad vahetusid ja väikse botaaniku poolt tuli taimenimetusi nagu kulda, vekituna vaid mõne harva "Eiteaga". Jah, niisugune õnnelik vanus, kus ollakse valmis valimatult kõiki teadmisi ahmima. Nalja sai ka.:) "Mis see on?", küsis Lapselaps.  "See on putk." "Mis putk?" "No putk, noh. Ma ei tea mis putk see on. Putk on üldine nimi, aga igal putkel on veel ka oma nimi nagu näiteks koerputk, surmaputk...ee...põldputk jne" Omavahel öeldes, mingi eriline putkefänn ma pole ja seetõttu on nad mul üsna kahe silma vahele jäänud. "Kas nii, et kiisuputk, puuputk ja jalgrattaputk?" "Jah, lapsuke.":) Aga mul on tunne, et ma pean selle putkewärgi endale selgeks tegema sest see nädal kohtume veel ja kergesti võib jälle pinnimiseks minna.

3 comments:

  1. :D
    Sul on lihtne- pisiputke tunned ju ka :)

    Mul seisab see ilus aeg veel ees. Esialgu õppisime korralikult istuma ja nüüd kasvatame hambaid. Sõnadeni ja küsimusteni tuleb veel jõuda:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pisiputk on nime poolest jah putk:) Lasteaias on väga kenasti mõned taimede nimed (kuusk, kask, karikakar, kelluke, õunapuu) selgeks õpetatud.

      Delete