Friday, August 30, 2013

Müügilugu

Teehetk verandal, õhtune leige päike, õrn tuuleke ja hea seltskond. Peenras õitseb hiigelsuur särav päevakübar `Goldsturm`.  Heliseb mobiil. Teisel pool on energiast pakatav naishääl. Kas proua seejasee? Jah, ma kuulan Teid. Ärge nüüd kohe arvake...ma ei taha teile midagi müüa, te ei pea üldse midagi ostma, meil on teile lihtsalt üks väga huvitav (tähelepanuväärne, oskab boldis rääkida) pakkumine, nimelt olete teie osutunud väljavalituks meie firma poolt ja ettepanek on selline, et meie firma tuleb ja teeb teie kodus tasuta näidiskoristuse. "Mäh? Misasja?"
"Noh me tuleme ja koristame teie toad ära. "(WTF!?!:)
 Kujutlusvõime läheb tööle: sisse marsib kirevaisse töötunkedesse topitud seitsmene esitlusgrupp koos juraka supertolmuimeja ning megapõrandapesumasinaga, tehnikud, sohver, koordineerija, müügijuht, inspitsent... Küsivad, et kas te saaksite kaheks tunniks kodust ära minna ja ulatavad meile kumbagile ühe tasuta õlle kupongi. Pubisse või kuskile. Esimene tehnik hakkab laual olevat taimekataloogi hunnikut sorteerima, teine rüüstab tolmuimejaga kamina äärt (masinast kostab plopsatusi, sest meil on kombeks hoida seal elutähtsaid pisiasju (juuksekummid, motikavõti, see kruvi, milleta pole võimalik mootorsaagi mitte iialgi enam kokku panna jne), õhus on näha lendavaid kasse, kärjekastivirn kõigub, sest keegi küürib seda pesuvahendiga taruvaigust puhtaks, keegi teine on otsaga saunas ja küsib kas seda prügi on vaja (kuivama pandud teetaimed) ning mida teha vihtadega (midagi ei pea tegema ja tule sealt üldse ära! siva!), neljas küürib kuukingade lehti  ja lubab kõik pärast ilusti puhuriga ära ka kuivatada. Keegi on vana diivanvoodi kokku pannud. (Aiaa! Nad ei tea, et selle uuesti avamiseks läheb vaja kahte meest ja tööriistu, mille nimegi ma ei tea)...rämedaid meelepilte kangastub üksteise otsa (niisked põrandavaibad, õhus leviv keemiline lilleodöör ning peale kõiki neid vahvaid tõdemusi kindlasti ka tunnikese jagu kestev "palvetund" ehk kohustuslik ärakuulamine, sest kui keegi on teinud teile tasuta teenuse, siis oleks ilus kui te ta pärast ka ära kuulaksite. On siis jutt sellest kui viletsasti nende firmal viimasel ajal läheb ja me siiski võiksime neilt järelmaksuga osta ka õue-pilli-või kassipesu, sest olgem ausad, nad said tegelikult ju päris hästi hakkama...Nende veenmine ja meie vastupunnimine venivad ühest prognoostunnist kaheni. Lõpuks laseme ühe flöödi ära pesta, et nad ainult minema läheksid. Hingame kergendatult ja hakkame eluvajalikke asju otsima ja neid vanadele kohtadele tagasi panema, veerand neist ilmub välja alles poole aasta pärast kui üldse kunagi (eriti need mis tegid plops!)
"Teate, me ei sobi teie kodukoristusürituse sihtgrupiks" , kiilun ma esimese omaalgatusliku lause  tiheda  müügijutu vahele. Aga tema nagu ei pane tähelegi ja heietab edasi kui tore ikka oleks kui nemad meie põrandaid tuleksid poonima (herrajummala!). Jään jõena voolavas jutus koolmekohta varitsema, lõpuks see tuleb. Neiu küsib, et millal nad siis tulla võiks ja jääb vastust ootama.  Ma ei viitsi pikalt jamada: "Vaadake, me tegeleme siin mesinduse ja igasugu asjadega, meil ei ole mingi peen linnakorter, mille te saaks siuh-säuh üle tõmmata. Mesilaste talveks valmis sättimine on pooleli, suhkur, siirupinõud jne. Ma pean enne kodu korda tegema, et te üldse siia koristama mahuks, aga kui see kord juba tehtud on, siis vist pole enam sügavat mõtet, onju?  Nii, et...ma väga tänan teid helistamast ja pakkumast ning kõige paremat teile edaspidiseks." Ootan hinge kinni pidades fraasi "Ja-aa kas te Elmari Raadiolt soovilugu ka tahate tellida?"
Aga seda lauset ei tule. Haha, tegu ongi jumala tõsise asjaga.  Mõistnud, et siin ikka koristada ei saa, paneb noor daam toru ära. Klõps. Kogu lugu.

Loomulikult, kui keegi nimetet teenuse vastu sügavamat huvi tunneb, siis ma saan neile tagasi helistada ja soovitada ja puha.  *lahkes käändes*:)

8 comments:

  1. :D :D :D
    Hea, et Sa mõnegi lause öelda said. Mina olen pidanud kord sellise kõne katkestama, sest mulle sõnaõigust ei antudki. Aga Su kujutlusvõime kogu selle "vestluse" jooksul on suurepärane:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mul oli kogu seda juttu kuulates tunne, et teisel pool on usklik. Usub siiralt oma missiooni. Ohjah.

      Delete
  2. Jajah, ega ei saa lasta igalühel oma majapidamist koristada, pärast korralik korralagedus puhta korrast ära :D

    ReplyDelete
  3. Väga vahva pilt tuli silme ette tõesti lugedes... Ma kardan, et minu pisike maja on ka üks nendest mida enne koristamist koristama peaks :) Aga ometi eksivad need hullud ja hullukesed ka siia väikealevisse ära ja aegajalt koputab mõni lõhnamüüja või jehoovatunnistaja uksele - ei ole isegi maal nende eest pääsu tänapäeval.

    ReplyDelete
  4. Ma kunagi üheksa aastat tagasi tegin selle vea, et ütlesin okeiokei, tulge. Kiire oli ja mõtted olid mujal, noh. Tegelikult tähendas see seda, et kohale kargas üks noormees, kel oli mingi tolmuimeja näpus, imes kahest kohast vaipa ja ühest kohast diivanit ja demos, kui palju tolmu ikka selle imetolmuimejaga kätte saab. Oligi kogu koristamine. Järgnes (sa arvasid õigesti) ligi 2 tundi juttu sellest, kuidas ma peaks selle tolmuimeja ikka ära ostma, mis sest, et see maksab sama palju kui mu auto. Fui. Hakkan vihastama juba seda meenutades.

    ReplyDelete
  5. See kujutluspildi kirjeldus oli nii hea, et ma lausa luksusin naerda ja elan ka oma koera- ja kassikarvadega rõõmsalt edasi..,

    ReplyDelete
  6. ei väsi kordamast, et loen ja naeran või loen ja muhelen. Sul on taevane and elu edasi anda. Bestseller :)

    ReplyDelete