Monday, November 26, 2012

Enne järgmist lund...

Kuigi kohe pimenema hakkav pärastlõuna miskit mahukamat ette ei lasknud võtta, oli sellegipoolest aias tore ringi nuuskida. Kohendasin sügistormides äraminestanud taimelipikud püsti, noppisin ülbemad umbrohud ära ja oligi nagu jälle tiir peale tehtud. Keegi blogilistest rääkis, et koonuslaugul pealsed väljas. Minu omal polnud, aga kasvukohal pikutas peotäis suve jooksul suureks paisunud sigisibulaid, kes ise maa alla ei osanud minna. Igal ühel juba juurenarmaski hakkamas. Olin veidi abiks.
Narmaline linnupiim oli küll pealsed teinud. Ju tal siis selline komme. Ninaotsakesed olid väljas ka võrkiiristel. Kõigil.
Ka mina leidsin kadakapoegi, aga need olid seemikud. Lähim kadakas asub sellest kohast 60 m eemal naabri aias, nii et ma ei tea...Tuul või linnud. Kenasti jõulised olid. Panin tähised juurde, et kevadel välja ei kisuks. Päris tore on vaadata, mis isetulnukatest kasvab. Sedasi on ise aeda sammunud üks harilik elupuu, mis vormilt `Smaragdi` meenutab ja hiidelupuu poeg.
Lugematutest tammedest, künnapuudest, vahtratest, toomingatest ja pajudest ma üldse ei räägigi.
Paraku on laias laastus aedlinn ja mets ka lähedal...eeeh!:)...tahaks elada hoopis botaanikaiaia kõrval...siis kanduks sealt igasugu põnevaid seemneid ja kadaka asemel oleksin leidnud jaapani juudapuulehiku, hõlmikpuu või pesakonna torkava kuuse seemikuid. Kuradipuu tuleks aia alt, elulõngad aia pealt...nirvaana..:)

4 comments:

  1. Botaanikaaia lapsi oleks tore jah kasvatada :DD
    Aga muud lapsed on ju ka ägedad. Äkki on sel kadakal mingi huvitav vorm :)

    ReplyDelete
  2. Praegu meenutavad nad vormilt tagasihoidlikku rootsu, kel veidi okkaid küljes. Selle suve taimed alles. Jah, põnev endalgi.:)

    ReplyDelete
  3. Looda Sa, et need kõige haruldasemad nii lihtsalt Su aeda jalutavadki:) Sinna leiavad tee kõige visamad. Mõnikord on need rootsukad vaat, et kõige ägedamad, kuuskede hulgas on neid kõiksugusemaid, kadakad ongi liiga ilusa ja korraliku vormiga.

    ReplyDelete
  4. Jah, tuleb tunnistada, et kuused tõesti... Kuigi ma olen okaspuude suhtes täiesti jahe, nägin Võrumaal ühe mesiniku aias sellist kuldset ussikuuske, et BLING! tahtis aru peast viia. No kuhu ma oma aias paneksin sellise kuuse? Väike ta just ei olnud ja iga aastane juurdekasv ka muljetavaldav, aga nii suur ja ilus ja kuldne oli ta.

    ReplyDelete