Tuesday, August 3, 2010

Ämblike tantsud

Objektil on müüritööd. Täna pilvitab, loodan, et enne sadama ei hakka kui isu täis saame rassida. Sellist sombu-sombut on ennegi olnud. Vahel haudub alles õhtuks vihma välja. Eile nägin huvitavat looduse fenomeni - ämbliku ähvarduspoosi. Või no mis ähvardaja tema nüüd, sest tegu pole ju kiskjaga. Aga mingeid mõtteid tekitas see küll ja tekitaks ka näljases tihases.
Tõstsin suure paelahmaka kivihunnikust üles ja pilk langes selle alumisele küljele, kus paiknes umbes 30-40 keskmist kasvu varjuämblikku (teate küll, need pikkade kõdijalgadega taimetoitlased). Kui päevavalgus neile langes, hakkasid nad kooris kükke tegema. Kivialune lainetas nagu suurte spordimängude tribüün. Piisava hulga kükke teinud (teisalt meenutas see ka mingit kummalist ülipeent tantsu), lidusid nad nagu baleriiniparv üle mu käte ja kukkusid rohtu. Täiesti tõhus üllatus. Kui ma oleksin olnud nüüd tihane, siis oleks mul olnud raskem sihtmärki lukustada, sest kõik liikusid. Samas võib niisugune voogav koloonia kehvema nägemisega toiduotsijale anda sõnumi ka kui "väga kahtlasest kivi all elavast olevusest, kes liigutab". Ma nüüd ei tea kui terase nägemisega neid ämblikke söövad olevused ka on, kuid kuna ämblikel on niisugune kohastumus välja kujunenud, siis peab see ka toimima.
Päevaliiliad on võluvad lilled, aga ikkagi - see ühepäevailu.:(
Eilse päeva ühest kuningannast oli saanud närbunud lätsakas õievarre küljes. Murdsin ära. Muidugi tuleb veel õisi, aga ikka ühekaupa.
Päevaliiliatest hakkab kohe õitsema veel keegi kollane, nagu õienupust aimata võib.
Kiviktaimla seemnesegust kasvas x asju. Minu üllatuseks palju iisopit (millesse ma niigi uppumas olen), kassisaba ja tonditupikut. Seega - ei midagi uut.
Emajuur jäi ellu, kohanes ja nüüd, augustis, püüdsin isegi veidi teda paljundada.
Varsti algab ümberistutuste aeg. Kindlasti iirised väetada ja laiali istutada.
Koristada on ka vaja, sest igasugu lisavõsusid ja üllatustaimi vahib igast nurgast.
Õnneks on olemas taimevahetajad, naabinaise aed ja midagi mahub ehk ka mesiohakale veel.:)

No comments:

Post a Comment